zondag 24 augustus 2014

Kaarten met metaal folie.


Hallo allemaal, eerst wil ik mijn nieuwe volgers welkom heten.... leuk dat jullie mijn blog willen volgen. De afgelopen dagen heb ik op de knots gekke kaarten dagen gestaan in Zwolle. Verschillende dames misten mijn regelmatige posten.... Dames ik heb dit zomer niet stil gezeten.... integendeel ik heb voor verschillende tijdschriften werkstukken gemaakt en ja die mag ik hier niet laten zien. Ook ben ik bezig geweest met iets anders te bedenken voor de demo's en workshops in het komend beursseizoen. Na twee jaar Pan-Pastels wilde ik graag iets anders en het is me gelukt.....  werken met mallen en metaalfolie.... zie de kaarten hierboven. De dames in Zwolle vonden de kaarten heel erg mooi en we hadden daar ook een kleine workshop en dat is zo goed bevallen dat we dit in Den Bosch weer gaan doen. Op de wat kleinere beurzen zal ik een demo geven en jullie haarfijn uitleggen hoe ik deze kaarten heb gemaakt. Maar voor de dames die niet naar de beurzen gaan zal ik hier ook een uitleg geven.

Stans de mallen die je wil gebruiken 2x uit kaartkarton en lijm ze op elkaar. Het eind resultaat is dan mooier, dan wanneer je met 1 laagje werkt. Lijm  nu alle onderdelen die je wil gebruiken op een enkele kaart van 13,5x13,5 cm. Plak de plak folie in twee stroken over je enkele kaart, kleine randjes mag je omvouwen naar achteren. Embos de contouren zodat je ze duidelijk kan zien. Bewerk nu alles met een zwarte acryl verf, niet verdunnen met water. Dep met een tissue  de meeste verf er weer af en laat het dan drogen, je kan ook een heat tool gebruiken, het meetaal word dan we heet.... dus let op voor je handen. Als het droog is breng je hier en daar een klein beetje Inka Gold aan met je vinger. Poets het uit met een tissue zodat het gaat glimmen. Haal de Inka Gold met een spatel uit het potje en niet met je vingers. Het kan dan schimmelen en uitdrogen in de pot.
Je mag het wel met je vingers aanbrengen. Losse bloemen en blaadjes kan je maken door de metaal folie eerst op een stuk kaartkarton te plakken en dan door je stans machine te halen, dan bewerk je het weer op dezelfde manier, zwarte verf, afdeppen laten drogen en dan weer een klein beetje Inka Gold aanbrengen en uitpoetsen.
Dames ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Dit is het weer voor vandaag en wil iedereen weer bedanken voor het bezoekje en tot een volgende keer en wie weet tot in Den Bosch of op de kleine beurzen door heel Nederland.

Groetjes Hanny.


19 opmerkingen:

  1. Ik heb ze gezien en ze zijn gewoon keigaaf Hanny, jammer dat ik niet tot een WS ben gekomen want zoiets doe ik thuis dus beslist nooit!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hanny
    geweldige kaarten en die techniek vond ik al heel bijzonder maar heb alles in huis maar was de volgorde kwijt dus dank je voor de duidelijke uitleg en ga zeker proberen iets te freubelen,hihi
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit vind ik schitterend Hanny dus jij mag me op de beurs in Venray [ en ik hoop dat je daar staat ] mooi een uitleg geven en een demo geven.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb ze in het echie moge bewonderen, zijn super mooi Hanny
    Je workshop was erg leerzaam en gezellie, dank je wel

    Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi effect geeft deze techniek Hanny. Lekker stoer en erg geschikt voor mannen of steampunk thema's. Ik ga in Den Bosch zeker speuren of ik je kan ontdekken...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These are fabulous Hanny. Loved reading how you created these.
    Have a lovely week.
    Hugs Sharon. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stoere kaarten hoor. Bedankt voor jouw uitleg. Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. erg mooi en een goede uitleg. groetjes Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2 prachtige kaarten Hanny, heel stoer. Bedankt voor je uitleg!
    We gaan elkaar weer zien in Rijswijk:):)
    Gezellig!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend kaarten heb je er mee gemaakt Hanny, ben er helemaal weg van, heb ze in het echt gezien..zo mooi, heel apart.
    Is weer een hele nieuwe manier om je mallen te verwerken.
    Ga het zeker ook eens proberen. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Liefs Thea
    Zie je op de beheerstersdag van de MD fanclub!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze echt super, heb je materialen bij je gekocht, dus dat gaan we eens proberen. Ziet er echt stoer uit voor mannenkaarten.
    Leuk bedacht.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stoer Hanny, echt heel mooi gemaakt!
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een leuke techniek!!! Ik vind je kaarten heeeeeel erg leuk geworden!!
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gisteren ook de spullen mee genomen na je demo en ga er zeker mee aan de slag...super gaaf...
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig!! en bedankt voor de uitleg.. groetjes rika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is echt heel erg mooi geworden en ik vind het zeker het proberen waard! Bedankt voor de tip, groetjes Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. even een vraagje over plakmetaalfolie is het de metaalfolie die je ook kunt plakken bv op planken in je kast of is het iets speciale folie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het is een folie die je voor het afdichten van Afzuigkappen gebruikt.

      Verwijderen

Leuk dat je langs komt, wil je op de hoogte blijven van al het nieuws. Dan kun je Volger worden van mijn blog. Je mag ook een berichtje achterlaten ik vind het leuk om te lezen
Liefs Hanny.